Kāpēc ir nepieciešams korporatīvais stils?

Korporatīvā stila piemērs

Kāpēc ir nepieciešams korporatīvais stils?

Dzeltenais “M” burts uz sarkanā fona, aizkosts ābols, balts “f” burts uz zilā fona. Mēs vēl nēesam nosaukuši nevienu kompāniju, bet jūs noteikti jau esat sapratuši par kurām kompānijām mēs runājam.

Kas dara atpazīstamu ”McDonald’s”, “Apple” jeb “Facebook”? Logotips, produkcija, reputācija – viss tas ir rūpīgi izstrādāti korporatīvā stila elementi. Vai jūs gribat lai jūsu kompāniju atpazītu tikai pēc viena elementa? Lai jūsu zīmols atšķirtos no konkurentiem un piesaistītu uzmanību? Ir vērts aizdomāties par korporatīvā stila izveidi. Kas ir firmas stils, jeb brendbuks – lasiet tālāk.

Kas ir firmas, jeb korporatīvais stils?

Korporatīvais stils ir vizuālais kompānijas tēls, kurš sastāv no noteikta grafiskā elementu kopuma. Firmas stils tiek veidots atbilstoši jūsu uzņēmuma darbības specifikai. Zemāk ir korporatīvā stila piemērs.

Korporatīvā stila piemērs

Stilīgi? Jā. Zolīdi? Bez šaubām. Atcerams? Viennozīmīgi!

Kāpēc ir nepieciešams firmas stils?

  • Pievērš uzmanību;
  • Palielina jūsu uzņēmuma atpazīstamību;
  • Nostiprina patērētāju uzticamību un sekmē viņu lojalitāti;
  • Aizsargā no viltojuma;
  • Palielina reklāmas efektivitāti;
  • Izceļ starp konkurenitem;

Tādā veidā korporatīvais stils tiek izmantots kā mārketinga vizuālais instruments uzņēmuma attīstīšanai un virzīšanai tirgū.

Papildus, korporatīvais stils strādā ne tikai uz ārējo imidžu, bet arī pozitīvi ietekmē jūsu uzņēmuma darbiniekus. Ieviešot kolektīva ikdienās nedaudz kompānijas stila priekšmetus (krūzes, pildspalvas, pierakstu klades u.c.) jūs pamanīsiet, ka emocionāla noskaņa uzlabosies, un kolektīvs kļūst vienots. Korporatīvais stils apvieno!

Korporatīvā stila elementi

Ja jūs uzskatat, ka firmas stils tā ir lielo korporāciju privilēģija, jūs maldaties. Lakonisks un neaizmirstams logotips, lakoniska vizītkarte, blanka un aploksne – minimālais komplekts, kurš radīs pozitīvu uzņēmuma tēlu. Papildus, patērētāji un sadarbības partneri uztver firmas stilu kā kvalitātes zīmi, tā darbojas mūsu psiholoģija.

Kas ietilpst korporatīvā stilā? Galvenie elementi:

  • Logotips;
  • Korporatīvā identitāte (jeb krāsu kopa);
  • Šrifts (jeb rakstības grafiskā forma);
  • Firmas stila atribūti;
  • Attēlu stils;

Logotips – gālvenais kompānijas vizuālās uztveršanas komponents. Tieši no logotipa sākas firmas stils.

Svarīgi: logotipam ir jābūt vienkāršam, neaizmirstamam un universālam (vai pastāvēt  dažādās variācijās, lai labi izskatītos uz visām firmas priekšmetiem).

Zemāk ir dažādas logotipa variācijas izstrādātas priekš “Irish bar” bāra:

Irish Bar korporatīvā stila variācijas

Izvēloties korporatīvās krāsas, parasti izmanto ne vairāk par divām-trīm nokrāsām, tomēr daži projekti apzināti tiek taisīti raibāki. Izvēloties logotipa, kompānijas priekšmetu un atribūtu krāsu gammu, ir jābūt atbildīgai pieejai. Krāsu noformējums rada tēlu, kas veido patērētāju uztveri par jūsu produkciju – dažādas nokrāsas un to kombinācijas izsauc noteiktas sajūtas un emocijas.

Izskatīsim “Shelby” – karaoke-bāra firmas stilu. Fons ir izpildīts šokolādes toņos – tas rada mājīguma un komforta sajūtu. Korporatīvā stila krāsas ir izvēlētas atbilstoši kopējai retro stilistikai. Šī krāsu izvēle izraisa asociācijas ar 60 – 70 gadiem pagājuša laikmeta.

Karaoke-bāra “Shelby” korporatīvās krāsas

Parasti korporatīvu fontu veidi neparsniedz trīs: priekš logotipa, mājas lapām un reklāmas materiāliem. Tie arī ir ne mazāk svarīgi priekš zīmola atpazīstamības un patērētāju lojalitātes formēšanas, jo ietekmē uz kompānijas uztveri. Piemēram, rokraksta fonti simbolizē atklātumu un draudzīgumu.

Svarīgi atcerēties, ka fontam ir jābūt viegli lasāmam, kā arī būt atbilstošam logotipam.

Korporatīvās identitātes atrībūtu saraksts tiek veidots atbilstoši uzņēmuma darbības specifikai un darbības sfēras. Parasti tie iekļauj:

  • Vizītkertes;
  • Firmas veidlapas;
  • Aploksnes;
  • Poligrafīja (kalendāri, piezīmju blociņu u.tml.);
  • Suvenīri (pildspalvas, nozīmītes);
  • Reklāmas produkcija (brošūra, flajeri).

Pie korporatīviem atribūtiem var pieskaitīt individuāla iepakojuma izstrādi, personāla apgērbus, telpu noformējums, transportlīdzekļu dizaina izstrādi un daudz kas cits.

iepakojumu izstrāde

Attēlu stilam ir jābūt vienotam. Ideāli, ja patērētājs pēc viena attēla vai tā stilistiska veida izveido asociāciju ar jūsu kompāniju. Piemēram, var fokusēties uz ilustrācijām, kuras izpildītas pēc vienotas tehnikas, vai fotogrāfijām ar vienādu filtru.

Korporatīvā stila izstrāde – tā ir izcila investīcija jūsu kompānijas nākotnei! Ar to jūs izveidosit zolīdu tēlu, kā arī palielināt pieskāriena punktus ar patērētāju un potenciāliem sadarbības partneriem.

Iedomājaties: viņi redzēs zīmola produkciju un reklāmas materiālus uz ielas, atcerēsies jūsu mājas laps stilīgu noformējumu un labprāt paradīs draugiem stilīgu vizītkarti. Neaizmirstiet ka cilvēki labrāt izvēlās jau pazīstamo zīmolu pakalpojumus. Ja jums ir neazmirstams korporatīvais stils, tad patērētājs jau pēc otrās “tikšanās” ar jūsu produkciju vai reklāmu atpazīs jūsu kompāniju un uztvers kā jau pazīstamu, vismaz vizuāli. Esat atpazīstami! Jo atpazīstamība ir panākums!

Vai gribat atšķirties no konkurentiem? Pasūtiet korporatīva stila izstrādi pie mums!

Sphera Top Page Icon